اخبار

بیشترین عمق فلزیاب چقدر است؟

بیشترین عمق فلزیاب

بیشترین عمق فلزیاب چقدر است؟ در مورد فلزیاب کنجکاو هستید و متعجب هستید که یک فلزیاب تا چه حد می تواند عمق بزند؟

اکثر فلزیاب ها می توانند اجسام را در عمق ۴-۸ اینچ (۱۰ تا ۲۰ سانتی متر) تشخیص دهند. در شرایط ایده آل، یک فلزیاب میان رده می تواند در زیر زمین به ۱۲-۱۸ اینچ (۳۰-۴۵ سانتی متر) بزند. برخی از فلزیاب های تخصصی می توانند تا عمق ۶۵ اینچ (۲۰ متر) بروند.

بیشترین عمق فلزیاب  بستگی به نوع گنج یاب مورد استفاده شما و نوع جسمی که سعی در تشخیص آن دارید دارد. و عوامل دیگر مانند مواد معدنی موجود در خاک.

در این مقاله، به این می پردازیم که یک فلزیاب چقدر می تواند عمق را تشخیص دهد. اطلاعات متناقض و توضیحات نامشخصی در مورد موضوع وجود دارد. ما اینجایم تا به درک همه چیز کمک کنیم.

ابتدا، توضیح خواهیم داد که چگونه اندازه، شکل، و جهت چیزی که به دنبال آن هستید بر میزان عمقی که می‌توانید آن را تشخیص دهید تأثیر می‌گذارد.

در مرحله بعد، انواع مختلف فلزیاب های موجود را بررسی خواهیم کرد. ما همه چیزهایی را که باید بدانید، از فرکانس ها گرفته تا سیم پیچ های جستجو را پوشش خواهیم داد. در نهایت، چگونگی تأثیر مواد معدنی موجود در زمین بر عمق جستجو را پوشش خواهیم داد. بیایید حفاری کنیم.

شی فلزی: هدف شما

فلزیاب ها فقط می توانند اجسام فلزی را تشخیص دهند. اگر به دنبال الماس یا چوب هستید، شانس ندارید. در اصطلاح فلزیاب، هر شی فلزی که شما به دنبال آن هستید رو هدف قرار میده.

ممکن است گنج دفن شده، نشانگرهای دارایی، یا درب مخزن سپتیک باشد. هر چه که باشد، یک چیز فلزی است که می خواهید پیدا کنید.

هرچه بیشتر در مورد هدف خود بدانید، آمادگی بیشتری برای یافتن آن خواهید داشت. ترکیب فلزی هدف، اندازه، شکل و جهت گیری آن بر میزان عمق یک فلزیاب تأثیر می گذارد.

اندازه هدف

یک فلزیاب می تواند اهداف بزرگتر را در عمق بیشتری نسبت به اهداف کوچکتر شناسایی کند. این به این دلیل است که اجسام بزرگتر دارای سطح بیشتری هستند، که اختلال بیشتری در میدان الکترومغناطیسی (EM) تولید شده توسط یک فلزیاب ایجاد می کند.

بیشترین عمق فلزیاب
بیشترین عمق فلزیاب
شکل هدف

اهداف دایره‌ای مانند سکه‌ها یا حلقه‌ها، و اشیاء مستطیلی مسطح مانند جعبه‌های فلزی یا صندوق‌های فلزی به دلیل سطح قابل تشخیص بیشتر، در اعماق بیشتر راحت‌تر قابل تشخیص هستند. تشخیص اشکال بلند یا نازک مانند میخ یا سیم در عمق بیشتر خاک دشوارتر است.

1جهت گیری هدف

هدفی که صاف (افقی) دراز کشیده است راحت تر از یک هدف عمودی شناسایی می شود. این به این دلیل است که سطح بیشتری برای ایجاد اختلال در میدان EM از آشکارساز وجود دارد. یک هدف عمودی سطح کمتری را برای کار فراهم می کند و بنابراین تشخیص آن دشوارتر است.

4ترکیب هدف
نوع فلزی که به دنبال آن هستید بر میزان عمق یافتن آن تأثیر می گذارد. شما می توانید فلزاتی را که رسانای الکتریسیته بالایی هستند (مانند نقره) عمیق تر از فلزات کمتر رسانا مانند طلا، سرب یا فولاد ضد زنگ تشخیص دهید.

3

در مرحله بعد، انواع مختلف فلزیاب های موجود و اینکه تا چه حد می توانند عمق پیدا کنند، بحث خواهیم کرد.

پس چه چیزی این فلزیاب ها که بیشترین عمق فلزیاب مد نظراست، را از یکدیگر جدا می کند؟

سه چیز: فرکانس کاری که در آن کار می کنند، نرم افزاری که در حال اجرا هستند و اندازه و شکل سیم پیچ جستجوگر فلزیاب.

فرکانس ها

اولین تفاوت بین فلزیاب ها در فرکانس کار آنهاست. اما به چه معنا است؟

فرکانس کاری یک فلزیاب تعداد امواج الکترومغناطیسی (EM) نافذ به زمین است که می تواند در هر ثانیه ارسال کند.

ما این فرکانس ها را بر حسب کیلوهرتز (کیلوهرتز) اندازه گیری می کنیم. برای مثال یک فرکانس ۷ کیلوهرتز می تواند ۷۰۰۰ امواج EM در ثانیه ارسال کند. از طرف دیگر فرکانس ۴۰ کیلوهرتز می تواند ۴۰۰۰۰ موج در ثانیه ارسال کند.

اکثر فلزیاب ها در فرکانس بین ۷ کیلوهرتز تا ۲۵ کیلوهرتز کار می کنند. دو نوع عمده از فناوری های فرکانس وجود دارد: تک فرکانس و چند فرکانس.

تک فرکانس

اکثر فلزیاب های سطح ورودی از یک فناوری تک فرکانس به نام VLF استفاده می کنند. VLF مخفف Very Low Frequency است. به طور مداوم یک موج EM تک فرکانس را به زمین ارسال می کند.

فرکانس‌های پایین (زیر ۸ کیلوهرتز) برای اهداف عمیق، بزرگ یا بسیار رسانا مانند نقره و مس مناسب هستند. فرکانس های بالا (حدود ۴۰ کیلوهرتز) به قطعات کوچک طلا و سایر فلزات کمتر رسانا حساس هستند. اما، آنها نسبت به فلزات رسانای بیشتر که فرکانس های پایین تر می توانند به راحتی آنها را تشخیص دهند، واکنش نشان نمی دهند.

برخی از فرکانس‌های پایین مستعد تداخل الکترونیک و خطوط برق هستند. همانطور که قبلا ذکر کردیم، این تداخل الکترومغناطیسی یا EMI است.

چند فرکانس

فلزیاب های سطح بالاتر از یک سیستم انتقال چند فرکانس استفاده می کنند. فناوری چند فرکانس، چندین فرکانس را در سراسر طیف به طور همزمان ارسال می کند.

این امر باعث می شود فلزیاب به طور همزمان به اهداف کوچک و بزرگ یا عمیق حساس شود.

Garrett’s Multi-Flex یک سیستم پردازش سیگنال و انتقال چند فرکانس است که در آشکارساز ACE Apex آن استفاده می شود. از محدوده فرکانسی بین ۵ کیلوهرتز تا ۲۰ کیلوهرتز استفاده می کند.

سیستم انتقال و پردازش Multi-IQ Minelab به طور گسترده ای به عنوان بهترین در صنعت در نظر گرفته می شود. Multi-IQ در محدوده فرکانسی ۵ کیلوهرتز تا ۴۰ کیلوهرتز کار می کند. این در نحوه پردازش سیگنال های دریافتی توسط نرم افزار گنج یاب متفاوت است.

بیشترین عمق فلزیاب ویژگی های نرم افزار است.

علاوه بر فرکانس، ویژگی های نرم افزاری وجود دارد که بر میزان عمق تشخیص فلزیاب تأثیر می گذارد.

تعادل زمین یک ویژگی است که در بسیاری از فلزیاب ها وجود دارد. برای به حداقل رساندن تداخل مواد معدنی در زمین کار می کند. ما بعداً در این مقاله به کانی‌سازی زمین به طور عمیق خواهیم پرداخت، اما اجازه دهید به طور خلاصه به آن بپردازیم.

کانی سازی زمین می تواند سیگنال های نادرستی تولید کند. این زمانی است که یک فلزیاب بوق می زند که انگار هدفی در زمین است، اما فقط ذرات آهن یا نمک را در خاک تشخیص می دهد.

برای کاهش این موضوع، ویژگی های Ground Balancing سیگنال های دریافتی از مواد معدنی موجود در زمین را قطع می کند. این تنها سیگنال هایی را از اهداف واقعی به جا می گذارد.

 

آیا تعادل زمین بر بیشترین عمق فلزیاب تأثیر می گذارد؟

اثرات کانی سازی زمین می تواند اهداف کوچک زیر سطح را بپوشاند. با استفاده از تعادل زمین، می توانید جواهرات یا سکه های پنهان شده در خاک های بسیار معدنی را شناسایی کنید.

تبعیض به توانایی فلزیاب برای تمایز دقیق اجسام فلزی اشاره دارد. این بر اساس هدایت الکتریکی و/یا خواص مغناطیسی آنها است.

برخی از فلزات، مانند نقره، رسانای الکتریسیته بالایی هستند.

اینها را می توان بر اساس رسانایی آنها نسبت به فلزات کمتر رسانا مانند طلا یا فولاد جدا کرد. فلزات دیگر مانند آهن مغناطیسی هستند و از این طریق می توان آنها را شناسایی کرد.

آیا تبعیض بر بیشترین عمق فلزیاب تأثیر می گذارد؟

هنگامی که شما در برابر اهداف ناخواسته مانند میخ یا پیچ تبعیض قائل می شوید، می توانید اهداف عمیق تری مانند سکه ها را که در زیر اهداف پنهان شده اند شناسایی کنید.

جستجوی کویل ها

سیم پیچ جست‌وجو چیزی گرد (شکل) در انتهای شفت فلزیاب است.

همانطور که از نام آن پیداست، از دو مجموعه سیم پیچ دار تشکیل شده است. یک مجموعه، سیم پیچ انتقال، یک میدان الکترومغناطیسی (EM) تولید می کند.

مجموعه دیگر، Receive Coil، اختلالات را در آن میدان تشخیص می دهد.

این اختلالات نشان می دهد که ممکن است یک جسم فلزی در زمین باشد.

اندازه ها، شکل ها و پیکربندی های زیادی برای سیم پیچ های جستجو وجود دارد. هر کدام برای اهداف مختلف، مناطق جستجو و سطوح کانی سازی طراحی شده اند.

جستجو در اندازه های سیم پیچ

اندازه سیم پیچ جستجو تعیین می کند که یک فلزیاب چقدر منطقه را می تواند پوشش دهد. هنگامی که سیم پیچ را روی زمین جارو می کنید، یک سیم پیچ جستجوگر با اندازه متوسط ​​می تواند ۲ تا ۳ دقیقه (۰٫۶۱ تا ۰٫۹۱ متر) را هر ۳ تا ۴ ثانیه پوشش دهد.

یک سیم پیچ جستجو چقدر عمق را می تواند تشخیص دهد؟

به عنوان یک قاعده کلی، عمق تشخیص یک سیم پیچ جستجو برابر با قطر آن است.

هرچه سیم پیچ بزرگتر باشد، عمق بیشتری می تواند هدف را شناسایی کند. اما نقطه ای وجود دارد که در آن میدان EM تولید شده آنقدر بزرگ است که آشکارساز اشیاء کوچک را تشخیص نمی دهد. برای سکه ها و حلقه ها، این آستانه یک سیم پیچ جستجو با قطر بیش از ۱۴-۱۵ اینچ (۳۵ – ۳۸ سانتی متر) است.

کویل‌های جستجوی کوچک (که به آن کویل‌های تک تیرانداز نیز می‌گویند) اندازه‌ای ۴ – ۷ اینچ (۱۰ – ۱۸ سانتی‌متر) دارند و می‌توانند تقریباً به اندازه سیم پیچ‌های استاندارد ۹ – ۱۰ اینچ (۲۲ تا ۲۵ سانتی‌متر) عمق را تشخیص دهند.

همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم، عمق آن ۶ تا ۸ اینچ (۱۵ تا ۲۰ سانتی متر) است.

این کویل های کوچک در “مناطق زباله” مانند مکان های مسکونی و پارک های پر از زباله مفید هستند. آنها میدان های EM متمرکز تولید می کنند و برای مکان یابی اجسام کوچک مانند گوشواره یا قطعات طلا بهترین هستند. و سیم پیچ های کوچک کمتر در معرض تداخل الکترومغناطیسی (EMI) از خطوط برق، تلفن های همراه، مایکروویوها و سایر وسایل الکترونیکی هستند.

کویل های جستجوی متوسط ​​در اکثر فلزیاب ها استاندارد هستند. قطر آنها ۹ – ۱۰ اینچ (۲۲ – ۲۵ سانتی‌متر) است و یک فیلد جستجو با عرض و عمق حدوداً ۸ اینچ (۲۰ سانتی‌متر) ایجاد می‌کنند.

کویل های جست و جوی متوسط ​​در حوزه های مختلف جستجو به خوبی کار می کنند. آنها برای اهداف معمولی مانند سکه، حلقه و سایر جواهرات مناسب هستند.

کویل های جستجوی بزرگ دارای قطرهای ۱۰ – ۱۵ اینچ (۲۵ – ۳۸ سانتی متر) هستند و بیشترین عمق تشخیص و منطقه پوشش را ارائه می دهند.

آنها برای شکار یا کاوش در مناطق دورافتاده ایده آل هستند. اما معاوضه هایی وجود دارد. مهمتر از همه، آنها شناسایی اهداف کوچک را به یک چالش تبدیل می کنند.

میدان EM بزرگی که این سیم‌پیچ‌ها ایجاد می‌کنند می‌تواند فلزیاب را نسبت به گوشواره‌ها، تکه‌های کوچک طلا و جواهرات نازک «کور» کند. و نسبت به سایر سایزهای کویل نسبت به EMI حساس تر هستند.

شکل های کویل را جستجو کنید

سیم پیچ های جستجوگر فلزیاب به دو شکل اصلی وجود دارند: دایره و بیضی.

کویل های جستجوی دایره ای رایج ترین شکل هستند.

آنها تعادلی از ثبات، منطقه پوشش و دقت را در انواع مختلف خاک فراهم می کنند. سیم پیچ های دایره ای می توانند کمی عمیق تر از سیم پیچ های بیضوی را تشخیص دهند.

کویل های جستجوی بیضوی باریک هستند و مانور دادن آنها در فضاهای کوچک آسان تر است.

شکل طولانی‌تر آن‌ها به اندازه کویل‌های دایره‌ای سطح پوششی را فراهم می‌کند، اما نمی‌توانند به همان عمق عمق را تشخیص دهند.

جستجوی پیکربندی سیم پیچ

رایج ترین انواع سیم پیچ های جستجو، سیم پیچ های متحدالمرکز، سیم پیچ های دوگانه و سیم پیچ های تک حلقه هستند.

سیم پیچ های متحدالمرکز از یک سیم پیچ بیرونی بزرگتر تشکیل شده است که یک میدان الکترومغناطیسی (سیم پیچ انتقال) ایجاد می کند و یک سیم پیچ داخلی کوچکتر که سیگنال ها را دریافت می کند (سیم پیچ دریافت).

این سیم پیچ ها با هم با یک فیلد جستجوی مخروطی شکل به زمین نفوذ می کنند. کویل های جستجوی متحدالمرکز دقیق ترین هستند، اما نسبت به EMI و مواد معدنی موجود در زمین حساس تر هستند.

سیم‌پیچ‌های Double-D دارای سیم‌پیچ‌های ارسال و دریافت هستند که به شکل «D» روی هم قرار گرفته‌اند.

این پیکربندی ثبات سیگنال را فراهم می کند، تداخل ناشی از EMI و کانی سازی زمین را کاهش می دهد و توانایی تشخیص در اعماق بیشتر از سیم پیچ های متحدالمرکز را دارد.

کویل های Double-D دو میدان جستجو را برای جبران کانی سازی زمین ایجاد می کنند. اولی یک میدان تشخیص مثبت باریک و عمیق است. دومی یک میدان تشخیص منفی گسترده است که برای خنثی کردن بیشتر تداخل زمین کار می کند.

سیم پیچ های Monoloop شبیه به سیم پیچ های جستجوی متحدالمرکز هستند. به جای سیم پیچ های متعدد، آنها یک سیم پیچ دارند که هم سیگنال ها را ارسال و هم دریافت می کند.

این پیکربندی عمیق تر از بیشتر سیم پیچ های متحدالمرکز به زمین نفوذ می کند. با این حال، مبادله برای این عمق افزایش یافته، تداخل بیشتر خاک های معدنی است.

فلزیاب های تخصصی

به غیر از فلزیاب های استاندارد، انواع دیگری از فلزیاب های تخصصی برای مصارف صنعتی و حرفه ای وجود دارد.

مکان یاب مغناطیسی

مکان یاب مغناطیسی نوعی فلزیاب است که فقط آهن و فولاد را تشخیص می دهد. آنها برای یافتن نشانگرهای دارایی، لوله های چدنی، درپوش های شیر آب، درب مخزن سپتیک و سایر چیزهای آهنی مدفون استفاده می شوند.

چقدر عمق می تواند تشخیص دهد؟

مکان یاب های مغناطیسی بسته به اندازه جسم می توانند اجسام آهنی را بین ۴ اینچ (۱۰ سانتی متر) تا عمق ۱۶ اینچ (۴٫۸ متر) شناسایی کنند.

اسکنر تصویری سه بعدی

اسکنر تصویری سه بعدی نوع خاصی از فلزیاب جستجوگر عمیق است. می تواند تونل های مدفون، مصنوعات، گنجینه ها و ناهنجاری های زیرسطحی را پیدا کند.

باستان شناسان سکونتگاه های تاریخی، خرابه ها و میدان های جنگ را بدون ایجاد مزاحمت در زمین بررسی می کنند. کاوشگران طلا از این اسکنرها برای جستجوی ذخایر معدنی قبل از حفاری استفاده می کنند.

شکارچیان گنج به دنبال طلا، نقره، برنز و دیگر مصنوعات فلزی می گردند. و افراد دیگر از آنها برای یافتن تونل ها، فونداسیون ها و اتاق های پنهان استفاده می کنند.

چقدر عمق می تواند تشخیص دهد؟

یک اسکنر تصویری سه بعدی مانند Vega GS pro می تواند اشیاء را تا عمق ۶۵ ʹ (۲۰ متر) زیر سطح تشخیص دهد.

مکان یاب فرکانس رادیویی

یاب فرکانس رادیویی ابزاری است که برای مکان یابی لوله های پلاستیکی مدفون استفاده می شود. مانند آنهایی که برای آبیاری یا لوله کشی هستند. یک فرستنده رادیویی مستقل به نام sonde به انتهای یک نوار ماهی متصل شده و به لوله تغذیه می شود. sonde فرکانس خاصی را که مکان یاب دریافت می کند ارسال می کند و به لوله اجازه ردیابی می دهد.

5

 

بیشترین عمق فلزیاب چقد می تواند تشخیص دهد؟

بسته به نوع سوند مورد استفاده، یک مکان یاب فرکانس رادیویی می تواند صدایی را تا عمق ۹ʹ (۲٫۷۵ متر) زیر سطح تشخیص دهد.

 

نتیجه گیری بیشترین عمق فلزیاب:

بیاید مرور کنیم

بیشتر عمق فلزیاب می توانند به طور متوسط ​​به عمق ۶-۸ اینچ (۱۵ تا ۲۰ سانتی متر) برسند. برخی از فلزیاب های تخصصی می توانند تا عمق ۶۵ ʹ (۲۰ متر) بروند. اما عمق خاصی که می توانید به آن برسید به عوامل دیگری مانند موارد زیر بستگی دارد.

فرکانسی که فلزیاب شما در آن کار می کند.
ویژگی هایی مانند تبعیض و تعادل زمین.
اندازه، شکل و پیکربندی سیم پیچ جستجوی آشکارساز شما.
اندازه هدف، شکل، جهت و ترکیب فلزی.
سطوح کانی سازی در خاک شما

پیشنهاد دیدن محصول فلزیاب فلزیاب لورنز

چقدر با فلزیاب خود به عمق رسیده اید؟ در مورد آن در نظرات زیر به ما بگویید.

 

 

5/5 - (6 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

دکمه بازگشت به بالا
تماس با ما