او کی ام

فلزیاب تصویری eXp 6000

فلزیاب تصویری eXp 6000

فلزیاب تصویری eXp 6000 این فلزیاب تصویری بهترین از نوع خود در بین محصولات OKM است.

که یک ابزار شناسایی(detection) فوق مدرن ژئوفیزیکی برای یافتن محصولات مصنوعی دفن شده، گنجینه ها، ناهنجاری‌های زیرسطحی، تاسیسات زیرزمینی و همچنین سایر ساختارهای پنهان است. این ابزار روش‌های آزمایش غیرمخربی را فراهم می‌کند تا پیش از حفاری تصاویر گرافیکی از اهداف زیرزمینی گرفته شود.

بر اساس تجارب عملی در مقایسه با مدل های پیشین نظیر eXp 4500 و exp 5000 ، مدل انقلابی eXp 6000 فرصت های جدیدی برای گنج یابی، طلا یابی، باستان شناسی، معدن‌یابی، زمین شناسی و علاقه مندان به فلزیابی می گشاید.

مهمترین نوآوری های فلزیاب تصویری eXp 6000 عبارتند از:

–    در مجموع بی سیم، تمامی اجزای برقراری ارتباط از طریق WiFi است.

–    تمامی پراب های اندازه گیری شامل یک ژیروسکوپ یکپارچه است(حسگر چرخش).

–    دارای یک پراب تلسکوپی جدید .

–    سنسور ویژه‌ی معروف، سنسور تونل و سنسور LiveStream

–    صفحه نمایش با وضوح بالا(۱۰۲۴×۷۶۸ Pixel) با قابلیت صفحه نمایش لمسی و تنظیم روشنایی خودکار.

–    رابط کاربر چندزبانه با پس زمینه و قالب ‌های مختلف برای بهتر دیدن منو ها  در هر شرایطی.

–    ردیابی GPS و جهت یابی(می تواند توسط کاربر فعال شود).

–    اتصال از طریق عینک آندروید یا تبلت های شخصی برای راحتی حمل و نقل و نظارت.

–    خروجی صدا از طریق بلندگوی داخلی، هدفون سیمی استاندارد یا هدفون های بلوتوث بدون سیم.

–    بسته های تامین برق بدون کابل با قابلیت شارژ دوباره.

–    نرم‌افزار سه بعدی تجسمی برای تجزیه و تحلیل عمقی از اسکن زمین(انتقال آسان اطلاعات از طریق پورت USB، بدون نیاز به نصب درایور اضافی).

فلزیاب تصویری eXp 6000 یک اسکنر کامل با عمق نفوذ بالا،برای شناسایی فلز و حفره های زیر زمینی است.

این فلزیاب تصویری می تواند برای انجام وظایف زیر استفاده شود:

–    شناسایی اشیا فلزی ساخته شده از طلا، نقره، مس و برنز.

–    تشخیص حفره ها و تونل های زیرزمینی از قبیل دیوارها، پایه‌ها، مجسمه‌ها، مقبره‌های باستانی، غارها، قبور، حجره‌ها و این قبیل چیزها.

–    اکتشاف معادن طلای طبیعی.

–    یافتن آثار ارزشمند و گنج‌های نهفته.

–    در زمینه نقشه برداری از میدان جنگ، شهرک های تاریخی و پناهگاه‌های باستان.

تمام اجزای فلزیاب تصویری eXp 6000  از جمله یونیت کنترل، مجموعه میله تلسکوپی و پراب های اندازه گیری بدون سیم(Wireless) بوده و از طریق WiFi به هم متصل می شوند.

گیرنده ی GPS که می تواند توسط کاربر فعال شود، قادر به ذخیره مختصات GPS همراه با مقادیر اندازه گیری شده، می باشد. بنابراین شما می توانید از ویژگی‌های جهت یابی GPS در این دستگاه برای ضبط اماکن اسکن شده، حتی پس از مدت طولانی استفاده کنید.

فلزیاب تصویری eXp 6000
فلزیاب تصویری eXp 6000

پراب اندازه‌گیری

فلزیاب تصویری eXp 6000 با انواع پراب های اندازه گیری تخصصی همراه است.

هر پراب اندازه گیری به یک سنسور جهت یابی(ژیروسکوپ) مجهز شده است که میتواند تصاویر را کیفیت بالا اسکن کند. با پیگیری جهت پراب، اپراتور می‌تواند فورا Inclinationهای (انحراف از زاویه عمود) پراب اندازه گیری متصل در حین اسکن زیر زمین را تصحیح کند. کاربر می‌تواند به طور مستقیم بر روی صفحه‌ی نمایش یا عینک های چشم ویدیویی نشانه ها را به عنوان یک سیگنال صوتی(آکوستیکال) دریافت کند.

پراب تلسکوپی

این یکی از جدیدترین و منحصر به فردترین پراب های اسکن زمین است که توسط OKM به منظور کاهش تعداد پراب‌های اندازه‌گیری مورد استفاده در مدل های پیشین، اختراع شده است.

در حال حاضر گنج یابان از یک پراب GPR افقی مستقل استفاده می کند تا بتواند عرض اسکن را از ۵۰سانتی متر به ۱۲۰ سانتی متر افزایش دهد.

سنسور ویژه

همانطور که از نام این پراب برداشت می شود، سنسور ویژه یکی از متنوع‌ترین پراب های اسکن زمین است که می تواند برای عملیات های دیگری نظیر Pin Pointer  برای شناسایی نقطه دقیق فلزات و اسکن معدنی(تشخیص امکان وجود منابع طبیعی طلا) استفاده شود.

فلزیاب تصویری eXp 6000
فلزیاب تصویری eXp 6000

سنسور LiveStream

با توجه به طراحی پیچیده، این سنسور به منظور دریافت یک دید مستقیم از زیرزمین راه‌اندازی می‌شود. داده‌های اندازه‌گیری شده بر روی صفحه نمایش یا عینک سه بعدی از eXp 6000 به منظور یافتن اشیا مخفی و ساختارهای زیرزمینی، نمایش داده می شوند.

بنابراین اپراتور ردیاب فلز اطلاعات فوری در مورد آنچه در زیر پاهایش، در زیر خاک مدفون است را دریافت می کند.

سنسور تونل

سنسور تونل برای یافتن فضاهای توخالی نظیر تونل‌ها، غارها، قبور، سنگرها، پناهگاه‌ها، مقبره‌ها و مانند آن‌ها طراحی شده است. بنابراین می توان تغییرات غیرفلزی در خاک زیرسطحی را شناسایی کرد.

حالت های عامل

فلزیاب تصویری eXp 6000 حالت های عامل مختلفی را پشتیبانی می کند که برای شناسایی گنجینه‌های زیرزمینی، مصنوعات فلزی  و حفره ها استفاده می شوند. بر اساس وظیفه‌ی اپراتور یا نرم‌افزار، باید حالت عامل مناسب در رابطه با یکی از پراب‌های اندازه‌گیری، انتخاب شود.

اسکن زمین

اسکن زمین(Ground Scan) می تواند به عنوان یکی از مهمترین حالت ها در نظر گرفته شود.

اپراتور می تواند تمامی پراب های اندازه گیری ممکن را برای اسکن کامل یک منطقه از زمین، به کار گیرد. نتیجه تصویر اسکن می‌تواند بر روی یونیت کنترل برای تجزیه و تحلیل های اضافی، ذخیره شود.

داده ها به سادگی توسط پورت USB به ویندوز کامپیوتر برای استفاده از نرم‌افزار تصویری سه بعدی برای تجزیه و تحلیل در عمق نظیر تعیین موقعیت، عمق و اندازه‌گیری های اندازه و همچنین اصلاحات سیگنال، منتقل می شود.


پین پوینتر(Pin Pointer)

پین پوینتر با بهره‌گیری از سنسور ویژه برای شناسایی دقیق اشیاء استفاده می‌شود. همچنین توانایی تفکیک نوع فلز  یعنی آهنی یا غیرآهنی را دارد.

اسکن زنده(Live Scan)

این حالت اسکن می تواند تنها در رابطه با سنسور LiveStream استفاده شود. شناساگر اطلاعات اسکن دریافتی را مستقیما به صفحه نمایش یا عینک منتقل می کند.

اسکن معدنی

برای معدن یابی و طلایابی این حالت مورد توجه قرار می گیرد. این حالت با استفاده از سنسور ویژه برای موقعیت یابی ذخائر معدنی زیرزمینی نظیر طلا استفاده می کند.

اسکن تونل

قابلیت اسکن تونل برای همگی اپراتورهایی که به دنبال حفره ها، غارها، اتاق ها، مقبره ها، تونل ها و مانند آن در نظر گرفته می شود. این حالت می تواند تنها با سنسور تونل برای برجسته سازی ظرفیت مکان ها از اشیا غیرفلزی و ناهنجاری‌هاست.

مغناطیس سنج(مگنتومتر)

اپراتورهایی که برای فلزات آهنی(ferrous) نظیر آهن، اکسید آهن، فولاد ضد زنگ یا آلیاژهای آهن با فلزات دیگر جستجو می کنند از حالت مغناطیس سنج استفاده می کنند.

این حالت برای تشخیص فلزات آهنی است. علاوه بر این از این حالت می توان برای تمیز کردن مناطق با آلودگی فلزات آهنی پیش از انجام اسکن زمین برای فلزات گرانبهای غیرآهنی نظیر طلا، نقره، مس و برنز، استفاده کرد.

اسکنر تصویری روور سی ۴
دستگاه های بی سیم آندروید( عینک و تبلت شخصی)

همراه با صفحه نمایش تاشو، اپراتور eXp 6000 می تواند به هر تبلت اندرویدی مدرن یا عینک  از طریق WiFi متصل شود.

این گزینه می تواند برای جایگزینی صفحه نمایش یا دادن اجازه تماشای اسکن به کاربر(های) اضافی در حین کار، استفاده شود. به ویژه عینک می تواند با نزدیک تر کردن اطلاعات به چشمان کاربر و کاهش انتشار نور از صفحه نمایش استاندارد، پشتیبانی کند.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
تماس با ما