اخبار

فلزیاب برای جستجوی طلا ۲۰۲۳

فلزیاب برای جستجوی طلا ۲۰۲۳  در خاک، فقط چند اینچ زیر لایه های شنی بالایی، قطعه ای است که همیشه آرزویش را داشتید و چند اینچ بالاتر از آن، یک فلزیاب است.

با بهترین فلزیاب برای جستجوی طلا ، با ابزارهای مورد نیاز برای پیدا کردن آن جیب، گرفتن آن درز و استشمام کردن رسوبات به میدان خواهید آمد.

فلزیاب ها در چند نوع اصلی وجود دارند، اما همه از یک اصل کلی پیروی می کنند:

یک بار الکتریکی برای ایجاد یک موج مغناطیسی که به سمت زمین هدایت می شود استفاده می شود. اگر این موج با فلز تماس پیدا کند، فلز به شکل خاصی شروع به ارتعاش می کند که توسط دستگاه قابل تشخیص است. هنگامی که حسگر فلزی را پیدا می کند، از طریق مجموعه ای از گوشی ها یا یک صفحه متحرک به آشکارساز هشدار می دهد.

چگونه بهترین فلزیاب ها را برای طلا انتخاب می کنیم

افرادی که عاشق فلزیابی هستند آن را برای شکار دوست دارند. اگر تا به حال سواحل شنی را جارو کرده باشید و به دنبال یک گلدان کوچک از آثار شسته شده بگردید، یا در زمین های شنی در جستجوی چیزی درخشان که تازه از کوه غلتیده است گشته اید، از هیجان شکار می دانید. با این حال، یک شکار موفق بدون دو چیز نمی تواند اتفاق بیفتد: دانش درست و ابزار مناسب.

ما مدل‌های متعددی را از برندهای مختلف مختلف بررسی کردیم و به دنبال بهترین‌ها بودیم. فلزیاب‌هایی را که استفاده می‌کردیم، آن‌هایی که همتایان توصیه کرده بودند، و آن‌هایی که کاربران با آنها موافق بودند را در نظر گرفتیم. در طول راه، ما یک فرو رفتن عمیق در فناوری پشت انتخاب هایمان انجام دادیم.

همچنین در صفحه فلزیاب ارزان و قوی فلزیابهای خوبی معرفی شده است.

VLF در مقابل PI

روش های مورد استفاده برای تشخیص فلز به چند دسته تقسیم می شود. دو فناوری متداول فرکانس بسیار پایین (VLF) و القای پالس (PI) هستند. این فناوری ها هر دو از امواج الکترومغناطیسی برای مکان یابی فلز استفاده می کنند.

فلزیاب های VLF از سیم پیچ سنسور و سیم پیچ فرستنده استفاده می کنند. سیم پیچ فرستنده انرژی الکترومغناطیسی ثابتی را با فرکانس تنظیم شده ساطع می کند. هنگامی که این انرژی در زیر زمین به فلز برخورد می کند، جریان گردابی در فلز ایجاد می کند که منجر به تغییر فاز فرکانس بازتابی می شود.

سپس سیم پیچ حسگر می تواند این الگوی فرکانس تغییر فاز را بخواند. آشکارسازهای VLF اکثر فلزیاب‌های موجود را تشکیل می‌دهند و تمایل دارند که همه کاره‌تر باشند.

با این حال، آنها در خاک های معدنی بیشتر بدون کالیبراسیون به خوبی عمل نمی کنند. آشکارسازهای VLF که برای یافتن طلا در نظر گرفته شده اند معمولاً روی فرکانس بالاتر تنظیم می شوند. برخی از آشکارسازهای VLF با قیمت های بالاتر قادر به انتشار فرکانس های مختلف هستند.

از طرف دیگر آشکارسازهای PI پالس های سریع انرژی الکترومغناطیسی ساطع می کنند. این پالس ها به سرعت تحلیل می روند. هنگامی که پالس ها با یک جسم مغناطیسی روبرو می شوند باعث ایجاد جریان گردابی در آن می شوند. سپس این جریان گردابی مغناطیسی باعث تاخیر قابل اندازه‌گیری در فروپاشی ارسال‌های پالس بعدی می‌شود.

آشکارسازهای PI نسبت به آشکارسازهای VLF در انتخاب طلا در خاک‌های معدنی‌تر کار بهتری انجام می‌دهند و به طور کلی می‌توانند در شناسایی طلا در اعماق بیشتر مؤثر باشند. فناوری جدیدتر نیز معمولاً بسیار گران است، اما می‌تواند برای جستجوگران کهنه‌کار که دستگاهی می‌خواهند که در زمین‌های سخت‌تر به آنها برتری دهد، ارزشش را داشته باشد.

اندازه کویل عامل مهمی در آشکارسازهای VLF است. در حالی که کلاف‌های کوچک‌تر معمولاً برای طلا حساس‌تر هستند

، کویل‌های بزرگ‌تر به شما این امکان را می‌دهند که زمین بیشتری را به سرعت بشویید. خوشبختانه برخی از آشکارسازها به شما امکان می دهند سیم پیچ ها را تعویض کنید. اینها به شما امکان می‌دهند تا در یک منطقه غنی از طلا دقت کنید، سپس سیم پیچ‌ها را برای جستجوی دقیق‌تر تغییر دهید.

عمق تشخیص به طور قابل توجهی متفاوت است. آشکارسازهای PI معمولاً در تشخیص طلایی که در اعماق‌تر، گاهی تا دو فوت مدفون شده است، بهتر عمل می‌کنند. فقط آشکارسازهای VLF با قیمت بالاتر، نفوذ لازم برای یافتن طلای عمیق را دارند.

تعادل زمین برای تنظیم فرکانس آشکارساز با ماده معدنی مورد نظر (در این مورد طلا) و فیلتر کردن هر چیز دیگری استفاده می شود. یک آشکارساز متعادل با زمین، فرکانس سایر مواد معدنی و زمین معدنی را که با آن مواجه می‌شوید فیلتر می‌کند و شما را در سطوح عمیق‌تر و با دقت بهتر به طلا می‌خواند. بسیاری از آشکارسازها تعادل خودکار زمین را ارائه می دهند، در حالی که برخی به شما اجازه می دهند تعادل خود را به صورت دستی تنظیم کنید.

فرکانس انتقال امواج الکترومغناطیسی از آشکارساز شما را توصیف می کند. از آنجایی که طلا یک فلز رسانایی بسیار کم است، فرستنده‌های فرکانس بالاتر با طول موج‌های کوتاه‌تر کار بهتری در تشخیص آن دارند.

اکثر آشکارسازها دارای یک فرکانس هستند که قادر به انتقال آن هستند، در حالی که برخی دارای یک محدوده هستند. ما به دنبال آشکارسازهایی گشتیم که در فرکانس‌های خوب برای یافتن طلا، معمولاً ۱۴ کیلوهرتز و بالاتر، ارسال می‌کنند.

فلزیاب برای جستجوی طلا
فلزیاب برای جستجوی طلا

نکاتی که قبل از انتخاب فلزیاب باید در نظر بگیرید

قبل از شروع کاوش، باید چند نکته را رعایت کنید:

اکثر فلزیاب ها روی یک فرکانس خاص تنظیم می شوند. با این حال، برخی از فلزیاب ها در تطبیق پذیری عملکرد بهتری نسبت به دیگران دارند. اگر به دنبال یک فلزیاب عالی برای طلا هستید که می‌تواند به عنوان آشکارساز نقره، آثار و سنگ‌های کمیاب نیز نور مهتابی داشته باشد، به دنبال یک آشکارساز همه کاره‌تر باشید که دارای فرکانس‌های متعدد یا سرهای قابل تعویض است.

فلزیاب ها به سرعت گران می شوند. قبل از اینکه به یک فلزیاب متعهد شوید، معمولاً ایده خوبی است که دقیقاً آنچه را که می خواهید تعیین کنید. در حالی که گزینه های بودجه ای وجود دارد، اگر در جستجوی طلا جدی هستید، سرمایه گذاری در یک آشکارساز درجه یک کاوشگر واقعی می تواند ارزش آن را داشته باشد.

آشکارسازهای گران‌تر معمولاً در عمق خاک جایی که قطعات ارزشمند طلا باقی می‌مانند نفوذ می‌کنند و توسط رسوبات سایر مواد معدنی پرتاب نمی‌شوند. با این حال، طلا به سختی یافت می شود. بسیاری از دستگاه‌های درجه یک کاوشگر واقعی، بیشتر علاقه‌مندان را بی‌قیمت می‌گذارند. به همین دلیل، ایده خوبی است که قبل از شروع خرید، بودجه ای را در نظر داشته باشید.

در حالی که مطمئناً می توان طلا را با زمان و دانش مناسب پیدا کرد، بعید است که در پارک مرکزی پیدا کنید. قبل از اینکه متعهد به سرمایه گذاری در یک فلزیاب گران قیمت برای طلا شوید، ایده خوبی است که استراتژی جستجوی خود را برنامه ریزی کنید.

هنگامی که شروع به کار می کنید، عموماً ایده خوبی است که مناطقی را جستجو کنید که در گذشته به تولید طلا معروف بوده اند، حتی اگر محموله های بزرگتر ممکن است از مناطق دور افتاده مانند بیابان های شیراز، مازندران یا لرستان  باشد.

بهترین فلزیاب برای جستجوی طلا

با ردیاب اشتباه برای این کار، ممکن است از کنار یک تکه طلا که زندگی شما را تغییر می دهد منحرف شده باشید و هرگز عاقل تر از این نبوده باشید. به همین دلیل است که وقتی این لیست را تهیه می کردیم، می خواستیم مطمئن شویم که می توانیم انتخاب معتبری از فلزیاب ها را به جدول بیاوریم. در اینجا انتخاب های ما برای بهترین فلزیاب طلا وجود دارد.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
تماس با ما